BECO kallurhaagiste kasutuskogemus

Kasutajate kogemus: 

Euroopas kõrgelt hinnatud BECO kallurhaagised on kanda kinnitanud ka Eestis. Praider Kinnisvarahooldus OÜ juhatuse liige Priit Linnard ja Sanomar Kinnisvarahooldus OÜ välitööde juht Aivo Lepp ütlevad kui ühest suust, et pärast BECO MAXXIM HP pinnaseveohaagistega töötamist ei näe nad enam mõtet muid haagiseid proovidagi.

Praider Kinnisvarahooldus kasutab kolme BECO haagist, millest esimene osteti juba viis aastat tagasi, teine 1,5 aastat tagasi ning kolmas sel suvel. „Usun, et meil on piisavalt kasutuskogemust öelda, et BECO on meie kindel valik. Oleme näinud objektidel partnerite probleeme ning võime õnnelikult kinnitada, et meil selliseid asju ette pole tulnud, sest BECO haagised on sõna otseses mõttes pinnaseveoks loodud,” nendib Linnart.

Tema sõnul on haagiste metall tugev ja ülimalt vastupidav. „Hetkel pakume näiteks allhanget Nordeconile Väo liiklussõlmes ning töötame ülirasketes tingimustes – mülgastes, kus on oluline, et käru peaks vastu täpselt nii suure koorma all, kui sellele peale mahub. Tasakaalujaotus on haagisel suurepärane, sest see veereb kergelt masinal järel ega jää kuhugi takerduma. Küngastest üles ja alla sõites on kopeerivad rattad maad, mitte ei kerki õhku. Balansiiride liikuvus on suurepärane.”

Samuti kiidab Linnart manööverdamisvõimekust. „Peame oma objektidel palju tagurpidi sõitma, näiteks üht gaasitrassi rajades tuli tagurpidi manööverdada üle kilomeetri. Aga see haagis liigub hästi ning stabiilselt ega võta juhtimist üle. Oleme vedanud BECO-dega tohutut mahtu teepõhjapinnast, liiva, killustikku, mulda ja savi ühegi probleemita. Meie juurde on korduvalt tuldud uudistama, et mis haagis see selline on. Viimane kord käis näiteks meie kogemusi kuulamas üks põllumees, kellel oli vaja tugeva kastiga haagist põllult kivide vedamiseks.”

Aivo Lepp möönab samuti, et BECO haagis on pinnaseveoks parim. „Ükskõik kas maastik on kõva või pehme, liivane või mudane – alati saab selle haagisega probleemivabalt manööverdada, sest haagis läheb alati sinna, kuhu peab. Sõit on stabiilne ja juhtimine kerge. On tunda, et sellise spetsiaalse kereehituse taga peab olema inseneride väga pikk ja põhjalik arendustöö, mõeldud on absoluutselt igale pisiasjale alates tiisli pikkusest kuni tasakaalustamiseni.”

Ta toob veel näiteks haagise määrdekohad, mis on toodud väljaspoole. „See muudab masinisti töö palju kiiremaks ja lihtsamaks, sest hooldust tehes ei pea kuhugi alla või vahele ronima! Ma olen kasutanud elus väga palju erinevaid kärusid, kuid BECO pinnaseveohaagis on lihtsalt parim. Väga korralik ja läbimõeldud inseneritöö – kui sellega töötada, saad aru, et isegi rataste suurused on täpselt selle suurusega põhjusega.”

Lepa sõnul on Sanomar Kinnisvarahooldus kasutanud BECO kallurhaagist üle aasta ning selle aja jooksul pole tekkinud ühtegi probleemi. „Isegi värv on õige – paistab hästi silma!” naljatleb ta. Ja lisab, et Eesti esindaja Taure kaudu saab haagist ka täiustada, pannes sellele juurde näiteks kaamerad ja lisatuled.

Mis teeb BECO pinnaseveohaagisest oma valdkonna lipulaeva?

BECO MAXXIM HP pinnaseveohaagised on raskete ehitusmaterjalide teisaldamise tipptase. BECO alustas pinnaseveo haagiste arendamise ja tootmisega esimeste seas üle 45 aasta tagasi Hollandis, olles täna väga populaarne ka Saksamaal ja Belgias. Eesti kallurhaagiste turul on BECO suhteliselt uus kaubamärk, pakkudes lahendusi peamiselt ehitus- ja põllumajandussektori tarbeks. Eestis esindab BECO kaubamärki AS Taure.

BECO põhimõte oli luua maksimaalne sooritusvõime ja kasutuseaga ning minimaalsete ülalpidamiskuludega pinnaveohaagis. Haagise stabiilsuse tagavad täiskeevisraam ja seaduv tõstesilindri kinnitus, maksimaalse tugevusega termotöödeldud täiskeevised. Haagise tagaluugi pöördpunktid on määritavad ja vahetatavate puksidega. Tandemsild on varustatud BPW rummudega ja kasutab balanssiirkinemaatikat, tagades hea pinnasekopeerivuse. Balanssiiride puksid on määritavad ja vajadusel vahetatavad.

Haagise pooltoru ümar kuju tagab mahalaadimisel materjali maksimaalse libisemise. Just seetõttu on „pooltoru” disain oma klassi parim lahendus kleepuvate materjalide transpordil. Sujuvad üleminekud kasti esi- ja külgseinte vahel minimeerivad materjali kleepumise ja tagavad ohutu ning kiire tühjendamise. Haagise kandevõime on 22-26 tonni, kasti mõõdud 5×2,25 m ja kõrgus 1,1 meetrit. Maksimaalne kallutusnurk on 60° kraadi.

Lisavarustusena on võimalik tellida hüdro-pneumaatiline veotiisli vedrustus. Vedrustuse reguleerimine toimub traktori hüdraulikat kasutades läbi automaatse pidurdusjõu regulaatori.

Vaata BECO tutvustavat videot: https://youtu.be/myTjeSa56dM